Opinity case

Opinity

Deze opdracht was om een unieke website te maken.. Van te voren waren er ook verschillende campagnes bedacht die in de website verwikkeld waren.

Techniek

Omdat Opinity mensen detacheert in de IT sector moest de website ook die uitstaling hebben. Het UI/UX team heeft toen dit verzonnen. Er moesten ook een aantal transities en animaties in komen die het effect wat zouden versterken. Dat soort dingen vind ik altijd leuk om te doen. Het werd een vrij kleine website. Vanaf 2018 was onze go-to techniek voor de front-end altijd React. Het was wel nodig dat de teksten en afbeeldingen te beheren waren in een CMS. Hiervoor hebben we WordPress gebruikt. We gebruiken dit in combinatie met React altijd headless. We spreken daarbij dus alleen de API van WordPress aan.

Uitdagingen

Dit project ging alles best wel vanzelf. We werkten met 2 mensen op dit project vanaf het beginnen. Toen het meeste gedaan was werd dat terug gebracht naar 1. Ik heb hiervoor de complete back-end gedaan en heel veel van de front-end ook. Het koppelen van de back-end vind ik vaak 1 van de leukste dingen omdat je het dan tot leven ziet komen. Ergens in de website zit ook nog een 'geheime missie'. Hierbij krijg je elke keer een aanwijzing waarbij je iets meer informatie krijgt via een SMS. Het was leuk om hier eens mee te werken, hiervoor hebben we MessageBird gebruikt. Na de oplevering hebben we ook nog wat kleine doorontwikkelingen gedaan.

Resultaat

Ik ben blij met het resultaat, ookal is het een kleine website en is er niet heel veel speciaals aan ziet het er toch netjes uit.